ВО "Свобода"

ENG

6 квітня 2012
Заява Луцької міської організації ВО "Свобода" з приводу поширення недостовірної інформації щодо ситуації у "Старому місті"
Заява Луцької міської організації ВО "Свобода" з приводу поширення недостовірної інформації щодо ситуації у "Старому місті"

У деяких волинських ЗМІ розгорнулася спланована інформаційна кампанія з поширення неправдивих і провокативних заяв різного роду "істориків", "краєзнавців" та політиків місцевого розливу про те, що нібито фракція Всеукраїнського об'єднання "Свобода" в Луцькій міській раді "дерибанить" землю в історико-архітектурному центрі "Старе місто". Вочевидь, їхні замовники мають у "Старому місті" якісь свої особисті, меркантильні інтереси.

Звертаємо увагу творців міфологічної "сенсації" на факти, які спростовують заяви про нібито "непрозоре" рішення, ухвалене сесією Луцької міської ради, та причетність фракції ВО "Свобода" в міській раді до виділення землі в "Старому місті".

Як свідчать документи, земельна ділянка в цій частині міста на вулиці Кафедральній виділялася міською радою в 2005 році, тобто ще позаминулою каденцією, коли фракції ВО "Свобода" в міській раді не було. Тому говорити про причетність "Свободи" до виділення цієї земельної ділянки під будівництво ‒ принаймні некоректно.

Наша політична сила заявляє свою чітку й незмінну позицію з таких питань:

‒ у "Старому місті" мають бути збережені та відбудовані всі споруди в стилі кінця ХVI ‒ початку XVII століть;

‒ усі споруди (залишки споруд), які мають історичну та архітектурну цінність, повинні бути відреставровані, а за потреби ‒ накриті відповідними саркофагами, що унеможливить їхнє руйнування і збереже для нащадків;

‒ у "Старому місті" не може бути "нових архітектурних форм та рішень" зі скла, пластику і металу. Саме тому ВО "Свобода" в обласній раді категорично виступила проти продажу з аукціону приміщень колишнього кіно-відео-музичного підприємства і відстояла цю позицію. "Свобода" наполягла, аби саме в цих приміщеннях розмістився Музей жертв тоталітарних режимів;

‒ будівлі, які не являють архітектурної та історичної цінності, а також ті, які не можуть бути відреставровані та збережені, мають бути демонтовані, а на їх місці, в тому ж художньо-архітектурному стилі, того ж часу та епохи, повинні постати нові споруди;

‒ відновлювані та новозбудовані приміщення повинні мати чіткі обмеження поверховості;

‒ у відновлених та новозбудованих приміщеннях "Старого міста" не можуть бути розміщені нічні клуби чи дискотеки, а лише книжкові крамниці, крамниці з реалізації продукції народних промислів та мистецтва тощо. Заклади харчування допускаються виключно в національному стилі з особливостями Волинського та Поліського колоритів;

‒ територію "Старого міста" мають покинути всі підприємства з промислового виробництва та технічного призначення. На цій території неприпустима торгівля продукцією промислового виробництва.

Вже тривалий час громада міста Луцьк спостерігає, як різного роду діячі безуспішно намагаються розв'язати проблему благоустрою "Старого міста". В результаті такої бурхливої діяльності лучани отримали територію, яка швидше нагадує не історичну пам'ятку, а стихійне сміттєзвалище, на якому залишились окремі напіврозвалені будівлі, що межують зі станцією техобслуговування по заміні моторних мастил, деревообробними підприємствами та спорудами в стилі "Шанхай-сіті".

Сьогодні в Луцьку озвучується безліч гарних, інколи навіть фантастичних, ідей і проектів щодо впорядкування території "Старого міста". Однак постійно виникає проблема, породжена дуалізмом підходів: одні ініціатори не мають коштів, а інші чинять супротив, бо відразу ж потрапляють у категорію "скандальних забудовників", "руйнівників" національних цінностей тощо.

Зрозуміло, що для реалізації цих ідей та пропозицій необхідно долучати спеціалістів із питань історії, архітектури та збереження історичної спадщини. Кожен проект і кожен дозвіл має пройти відповідні погодження в комунальних та державних інституціях.

Влада всіх рівнів, і депутатський корпус зокрема, мають усвідомити, що в місті необхідно створювати умови для залучення інвестицій приватного бізнесу. Прагнення отримати будівлю епохи забудови "Старого міста" (ХVI ‒ XVII ст.) неминуче вимагає зокрема виділення земельної ділянки під цю споруду і земельної ділянки для її обслуговування, і тимчасового надання території для розміщення будівельного матеріалу та обладнання, зокрема встановлення будівельного крана.

Проте знаходяться активісти, які за першої ж спроби реалізації подібних планів волають про зраду національних інтересів, незаконне будівництво тощо. Представники державних і комунальних установ та організацій, на які покладені контроль за дотриманням правил будівництва й неухильного дотримання вимог проектної документації, дотриманням норм, правил і законів, дійсно мають постійно за цим стежити. Однак має бути й розуміння того, що проводити відновлювані роботи з будівництва неможливо з гвинтокрила. Потрібні відповідні, в межах чинного законодавства, рішення, зокрема міської ради, щодо надання землі в оренду для обслуговування таких відновлювальних робіт.

Зважаючи на сказане вище, констатуємо: жодного факту незаконного виділення земельної ділянки, які б суперечили вказаним принципам, ВО "Свобода" не підтримувала і не підтримуватиме. Тож заяви та звинувачення подібного роду ми розцінюємо як демагогію та викид інформації з арсеналу "чорного піару" на замовлення тих деструктивних сил у місті, які ведуть нечесну закулісну боротьбу за узурпацію влади в історико-архітектурному центрі "Старе місто".

Прес-служба ВО "Свобода"