ВО "Свобода"

ENG

27 квітня
Сергій Кудрявцев: Прозорість і конкуренція ‒ найкраща запорука розвитку Луцька
Сергій Кудрявцев: Прозорість і конкуренція ‒ найкраща запорука розвитку Луцька

Успішний розвиток сучасного міста неможливий без чітких, прозорих правил гри. Особливо, коли мова йде про будівельну діяльність. У цій сфері в місті Луцьку накопичилося чимало проблем. Але всі вони можуть бути вирішені професійною управлінською командою. Це не лише значно покращить якість виконання будівельних робіт, а й приведе до зниження цін на ринку нерухомості та забезпечить мешканцям обласного центру комфортніші умови проживання.

Перспективи розбудови міста.

Сьогодні гостро стоїть питання стосовно розширення меж Луцька. Це, безумовно, потрібно для перспективи. Адже місто має мати можливість розвиватися і розбудовуватися. З іншого боку, вважати, що у Луцьку зовсім не існує вільних земель для забудови, є не надто коректно. При грамотній містобудівній політиці знайти території для будівництва, в тому числі і об'єктів соціального призначення, цілком реально. Те ж саме стосується і будівництва соціального житла.

І мова тут зовсім не йде про ущільнення вже існуючих забудов. Чи, тим більше, про забудову історичної частини та природоохоронних зон, чого так прагнуть окремі ділки у місті. Основний резерв територій для будівництва у місті зосереджений у колишніх промислових зонах, які не використовуються і занедбані. Наприклад, в районі вулиці Георгія Гонгадзе, на території колишньої автоколони. Ці площі зараз зайняті хіба що складами, що не є типовим при зонуванні і плануванні забудови міст. Тобто. будувати є де. І саме головне ‒ будувати є що.

Управління містобудування та архітектури відповідальне за появу недобросовісних забудовників.

Зараз будівельні компанії у Луцьку намагаються на якомога меншій площі вмістити якомога більше метрів квадратних житла. Це зумовлює велике техногенне навантаження на ділянки. Значно ускладнюється інженерне забезпечення таких будинків. З'являються проблеми з підведенням каналізації, прибиранням сміття. Дуже погіршуються показники освітленості та провітрюваності у новозбудованих мікрорайонах. Здавалося б дрібничка, але насправді це вагомі фактори, які впливають на комфорт проживання. Місць для парковок авто також не вистачає. Все це впливає на якість життя людей. Таку проблему можна вирішити лише на етапі передпроектних робіт, а саме ‒ під час видачі містобудівних умов та обмежень.

На мою думку, управління містобудування та архітектури Луцька дуже часто видавало містобудівні умови та обмеження на об'єкти будівництва, не враховуючи необхідних якісних і кількісних характеристик потенційного навантаження на конкретну площу. Саме тому більшість новобудов у Луцьку має недостатню кількість паркувальних місць. Порушені вимоги освітленості та провітрюваності нових мікрорайонів. Міська влада мала б набагато відповідальніше підходити до цих питань. Бо вирішити їх при грамотному проектуванні цілком реально. Зараз є різні варіанти підземних паркінгів. Існує навіть практика будівництва дитячих садочків на перших поверхах житлового будинку. Всі ці новітні підходи у сфері будівництва має розглядати міська влада. Адже комфортне життя лучан ‒ це один з її основних завдань.

Ключовий етап будівництва ‒ видача містобудівних умов та обмежень. Те як архітектор і відповідне управління міської ради випишуть містобудівні обмеження, так будинок і збудують. Це один з найбільш дієвих способів вплинути на недобросовісних забудовників. Без прозорості і відповідальності чиновників тут не обійтися.

Історичну частину і зелені зони потрібно захистити від горе-ділків.

Зараз прослідковується намагання певних бізнес-кіл розпочати масштабне будівництво в межах історичної частини Луцька. Їх апетити входять в протиріччя з генпланом міста і не враховують особливостей архітектури цього району. Не можна дозволити окремим ділкам, які осліплені жадобою наживи, будувати висотки в історичній та природоохоронній частині Луцька. Я, як і мої побратими з фракції ВО "Свобода" у Луцькій міськраді, виступаємо категорично проти скандального будівництва на вулиці Ковельська, 17. Потрібно припиняти ганебну практику дозволяти різним особам, в тому числі і депутатам міської ради, будувати де їм завгодно та що завгодно.

Звичайно, обласний центр Волині має розвиватися. Старе місто також потребує осучаснення і оновлення. Але будівництво в ньому має здійснюватися у відповідному архітектурному стилі і при обмеженій поверховості. Нові об'єкти, які там будуватимуться, мають гармонійно вписуватися в навколишнє середовище.

Якщо порівняти Луцьк з іншими містами, то кількість зелених зон у нас ніби цілком достатня. Інша справа ‒ їх якість. В нас є Центральний парк імені Лесі Українки, парк 900-річчя Луцька, чимало скверів у різних частинах міста. Але жоден з них не приведений до належного стану. Нам в першу чергу треба дбати і розвивати те, що є.

Конкуренція у будівельній сфері ‒ запорука якісного та доступнішого житла.

Найкращим стимулом для будівництва у Луцьку з боку міської влади є створення конкурентних умов. Довгий час на будівельному ринку міста не було конкуренції. Два-три забудовники монополізували весь ринок новобудов. І лише останнім часом до Луцька зайшли будівельні компанії з інших регіонів. Нові гравці на ринку пропонують набагато цікавіші і виразніші архітектурно проекти. Що особливо важливо і цікаво: вартість квадратного метра у них значно нижча, ніж в луцьких традиційних забудовників. Монополізм на ринку, в тому числі будівельному, ніколи не приводив до розвитку. Тож я переконаний, що міська влада має створити максимально сприятливі умови для якомога ширшого залучення гравців на ринок. Від цього виграє місто і лучани.

Як відбувається будівництво в місті? Земля спочатку дається в оренду конкретним особам чи забудовникам. Потім на цих орендованих земельних ділянках будують багатоквартирні житлові будинки. Після цього земельні ділянки передають у власність ОСББ. По суті, мова йде про схему відчуження землі комунальної власності в інтересах конкретних забудовників. Насправді ж має функціонувати прозорий ринок землі комунальної власності. Це дасть можливість зайти у місто іншим забудовникам. Крім того, це буде корисно для міського бюджету. Гроші, які можна буде отримати від продажу землі під будівництво, можна спрямувати у розвиток інфраструктури.

Ремонт прибудинкових територій потрібно здійснювати одночасно з ремонтом інженерних мереж.

При ремонті доріг, прибудинкових територій, нових об'єктів інфраструктури не робиться аналізу інженерних мереж, які підходять до будинків. В результаті нове асфальтне покриття чи бруківка укладається на вже зношені мережі. Іноді ж цих мереж взагалі немає. Особливо, коли мова йде про систему дощової каналізації. То про яку довговічність ремонту прибудинкової території може йти мова, коли він здійснюється без капітального ремонту інженерних мереж?

По суті, створюється красива картинка ‒ відремонтований двір. Але проходить небагато часу і в цьому дворі починають щось рити, бо інженерні комунікації ніхто не змінював. Таким чином, кінцеві витрати на інфраструктуру лише зростають. Цьому потрібно покласти край. Якщо ремонтувати прибудинкові території, то робити це потрібно з одночасним ремонтом чи заміною старих інженерних мереж. Такий підхід гарантуватиме якість робіт і дозволить в подальшому економити як міському бюджету, так і лучанам.

(стаття опублікована у газеті "Твій вибір").

Сергій Кудрявцев, член Луцького міського комітету ВО "Свобода"